سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی سازه، راه، معماری

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مهدی جهانگیری – دانشجوی ارشد دانشگاه امام حسین ع
علیرضا نداف اسکویی – استادیار دانشگاه امام حسین ع
عباس وفایی صفت – دانشیار دانشگاه امام حسین ع

چکیده:

دراین مقاله جهت بهینه سازی بال هواپیما ابتدا مدل را دربرنامه آباکوس کشیده و نیروهای وارد بربال را به آن اعمال کردیم تا به یک مدلسازه ای مناسب رسیدیم متناسب با بال مورد نظر و شرایط مرزی آن شروع به کدنویسی در برنامه مطلب نمودیم با لینک کردن برنامه آباکوس و مطلب و انجام چندین بار تکرار توانستیم جواها را همگرا کنیم که به موجب آ ن توانستیم وزن سازه را کم و به مقاومت سازه درمقابل نیروهای ایرودینامیکی بیفزاییم.