سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

نسیم نهاوندی – استادیار، تربیت مدرس
محسن افصحی – دانشجوی کارشناسی ارشد، تربیت مدرس
سامان چراغی – دانشجوی کارشناسی ارشد، تربیت مدرس

چکیده:

توجه صرف به تولیدکننده یا خریدار اگرچه در کوتاه مدت شرایط هر یک را بهبود می بخشد، اما چون این دو در ارتباط با هم هستند بهینگی منافع را در دراز مدت تضمین نمی کند. ارائه مدلی که همزمان هزینه های تولیدکننده و خریدار را در نظر بگیردمطلوبیت بالاتری را برای هر دو خواهد داشت. در این مقاله هدف آن است تا با در نظر گرفتن تابع پایایی محصول تحت وارانتی و توزیع تولید محصولات، طول دوره ی وارانتی و تعداد سرویس دهنده در مرکز به گونه ای تعیین گردد که تعادلی بین هزینه های مرکز خدمات پس از فروش و خریدار ایجاد شود. همچنین به منظور ارزیابی مدل ارائه شده، مثال های متعددی ارائه می شود و برای بررسی تاثیر پارامترهای مساله بر جواب تحلیل حساسیت کاملی انجام گرفته است.