سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

رضا مرادی – کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
علیرضا بهشتیان – کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
علیرضا شهیدی – استاد دانشگاه صنعتی اصفهان

چکیده:

به جرات می توان گفت که حساس ترین و گسترده ترین کاربرد صفحات درمهندسی سازه و مکانیک درزمینه ساخت سازه هایی نظیر هواپیما فضاپیما و سازه های دریایی است یک عامل بسیار مهم درطراحی قطعات مختلف چنین سازه هایی بالا بودن فرکانس طبیعی آنهاست دراین مقاله با بکارگیری علم بهینه سازی به بهینه کردن توپولوژی ورق مثلثی دلخواه با شرایط مرزی گوناگون برای بیشینه کردن فرکانس طبیعی ورق پرداخته می شود از روش ریلی ریتز برای آنالیز دینامیکی ورق و از روش تصویر گرادیان روزن برای بهینه کردن توپولوژی ورق مثلثی استفاده شدها ست لازم به ذکر است که برای دستیابی به توپولوژی بهینه ضخامت ورق صفحه را شبکه بندی می کنیم و ضخامت هرجز را به عنوان متغیر طراحی درنظر میگیریم قیدهای درنظر گرفته شده عبارتن داز مجموع جرم المانها ثابت است ضخامت هرالمان درمحدوده معینی تغییر می کند.