سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش سراسری صنعت خودرو

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمدحسین حسین خانی – کارشناسی مهندسی مکانیک
مسلم حسین خانی آبادچی – کارشناسی نقشه کشی صنعتی
احمد کشاورزی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحدخمینی شهر
ام البنین حسین خانی – کارشناس ارشد مهندسی شیمی پتروشیمی

چکیده:

با پیشرفت صنعت صنایع اتومبیل نیز تلاش می کند تا با اعمال ضریب خطای دقیق علاوهبردست یابی به خودروی ایمن افزایش استحکامات دربارگذاری را با کمترین هزینه اقتصادی نیز بدست آورد خودرو پیکان وانت یک خودروی باری می باشد که به علت کوچکی به شدت درسیستم باربری برای حمل بار تا حداکثر ۵۰۰۰ نیوتن مورد استفاده قرار میگیرد دراین پروژه با استفاده از نرم افزار ABAQUS١٠ ریبهای RIB قرارگرفته برروی کفی پیکان وانت را تحلیل نموده تا بتوان سه پارامتر شکل هندسی ضخامت و تعدادریب ها را بهینه ساخت جابجایی ورق فولادی ذوزنقه ای ده ریبی که بیشترین جابجایی درنوع خود را دارد ازجابجایی ورق فولادی ده ریبی مستطیلی شکل کمتر است مشاهده می شود که هرچه اندازه ریب کمتر باشد میزان جابجایی نیز کمتر می شود درواقع ارتباط مستقیم بین اندازه ریب و میزان جابجایی وجود دارد.