سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مهدی سیف برقی – دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
رامین رضاوند –

چکیده:

دراین مقاله برای انتخاب مکان ها درسیستم های خدماتی رقابتی یک مدل مکان یابی تخصیص چندسایته را پیشنهاد میکنیم تابع هدف پیشنهاد شده مقدار مطلوبیت فاصله ای کاربران را درناحیه مورد مطالعه با حضور یک یا چندین رقیت به وسیله ی افتتاح سایت های جدید یا بستن سایت های موجود و باتوجه به محدودیت های زمان انتظار کاربران و بودجه مالکان تسهیل حداکثر می کند توجه داشته باشید که هرسایت تعداد محدودی اندازه ممکن داشته و مدل درمورد اندازه بهینه سایت تصمیم گیری می کند مکان یابی مراکز فروش بلیط کلینیک های درمانی رستورانهای زنجیره ای و شعب بانک نمونه های کاربردی این مدل می باشند که دراین مقاله این مدل را درزمینه شعب بانک توسعه میدهیم و به کمک روش انشعاب و تحدید الگوریتم ژنتیک رابه منظور حل مدل توسعه میدهیم