سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین سمینار بین المللی مهندسی رودخانه

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مهدی نژادنادری – دانشجوی دکتری عمران سازه های هیدرولیکی
محمدجواد خانجانی – استاددانشگاه شهید باهنر کرمان

چکیده:

مطالعات فنی و مهندسی طرح آبراه خلیج فارس -دریای خزر ازابعاد گسترده گوناگون و پیچیده ای برخوردار است با استفاده ازتئوری صف و افق طرح سال ۱۴۰۰ و با آمار موجود ازنرخ متوسط سالانه کلیه کشتیهای وارده به ابراه زمان سرویس طول صف و زمان انتظار کشتی ها مشخص خواهد شد چنانچه نرخ سرویس ۵۰ کشتی درروز باشد و نرخ افزایش تولیدات سالانه ۴درصد باشد بطور تقریبی درسال ۱۴۱۶ نرخ سرویس با نرخ ورودی برابر خواهد شد بنابراین پارامترهای زمان انتظار زمان تلف شده درسیستم متوسط طول صف متوسط افراد درون سیستم به بینهایت میل خواهند کرد.