سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

هادی احمدزاده – دانشجوی کارشناسی ارشد پیشرانه
فریبرز اتابکی – استادیارآلی پلیمردانشگاه صنعتی مالک اشتر
ناصر سلیمانی – کارشناس ارشد مهندسی شیمی
محمدحسین کشاورز – استادشیمی فیزیک

چکیده:

شکست بین گرین پیشرانه و عایقهای بدنه موتورراکت از روشهای رایج شکست درعملکردموتورهای راکت است مهمترین مکانیسم برای حصور یک چسبندگی خوب دریک سیستم پلیمر – پلیمر مانند حدواسط لاینر – عایق درموتور راکت نفوذ داخلی انتشار زنجیره های پلیمری پلی یورتان می باشد برای رسیدن به چسبندگی بهینه طراحی لاینر به تنهایی کافی نیست بنابراین لازم است روی سطوح زیرلایه های عایق اصلاحاتی ایجاد شود چون سطوح پلیمری انرژی سطحی پایینی دارند لازم است به طریقی انرژی سطح را افزایش داد دراین مقاله آماده سازی سطح با دو روش روی سطوح عایق انجام شده که نتایج مطلوبی را جهت افزایش چسبندگی به دنبال داشته است.