سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

فاطمه یوسف آبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
نجمه دامغانی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
محبوبه شمسی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده:

یکی از موارد کاربردی در تجارت الکترونیک پیدا کردن اطلاعات در وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ است. اما این حجم عظیم داده ها قابل استفاده نیست، بلکه از دانش نهفته در داده ها استفاده می شود. یک سیستم پیشنهاد دهنده، اطلاعات مفید یا استراتژی هایی به کاربران برای دستیابی به اهدافشان پیشنهاد می دهد. هدف از این مقاله ایجاد یک سیستم پیشنهاد دهنده به نام سیستم سلیقه محور است که راهکاری جهت بهبود پیشنهادات منطقی به کاربران از طریق بررسی رفتار خودکاربر در بازه زمانی معینی ارائه می دهد. در این سیستم ها زمان دسترسی به کالای مورد نظر کاهش یافته و در صورت تغییر سلیقه کاربر باز هم می توان پیشنهادات منطقی و قابل قبول را داشت. در نتیجه می توان گفت به نیاز و سلیقه کاربر به میزان قابل توجهی اهمیت داده شده است. همچنین به مدیران شرکتها، فروشگاه ها و مراکز خرید کمک می کند تا در نتیجه جلب رضایت مشتری، فروش محصولات و سوددهی را افزایش دهند.