سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مهدی بهرامی – دانشجوی کارشناسی ارشد و عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ن
هادی شیرویه – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد-گروه مهندسی صنایع

چکیده:

پیشرفت روز افزون در عرصه فناوری اطلاعات , روش های جدید مشارکت سازمان ها , موسسات و بنگاه های تجاری را با شمتریان ممکن ساخته است.مدیریت ارتباط با مشتری نیز فرآیندی است که سازمان ها را در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتار های تجاری و ارزشی که هر شمتری برای سازمان ایجاد میکند , یاری رسانده که این مهم با بهره گیری از فناوری اطلاعات تسهیل و بهبود می باید . در این مقاله میزان اثربخشی فناوری اطلاعات در فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری را ازجوانب گوناگون مورد بررسی قرار گرفته , همچنین زیر ساخت های لازم به منظور بیشینه کردن ارتباط دو سویه بین مشتری و شرکت را از مدیریت فناوری اطلاعات ایجاد و گسترش می دهد. لذا با ارائه یک چارچوب پیشنهادی ، از ابزارهای IT ، به عنوان ورودی ، به منظور توسعه فرایند CRM استفاده می کند و خروجی های کارآمدی از جمله کاهش هزینه ها ، مزایای رقابتی پایدار را به همراه خواهد داشت.با این کار سازمان ها می توانند بازاریابی و خدمت متنوع خود را با ترکیب کردن فناوری اطلاعات به انجام رسانیده و نیز به راحتی قادر خواهند بود نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی سازمان را پوشش دهند.