سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: چهارمین کنفرانس ملی مهندسی ارزش

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

علی صافدل – مدیر گروه مهندسی ارزش مرکز مطالعات وپژوهش های لجستیکی دانشگاه امام ح
حسین اشکوه – دانشجوی دکتری مدیریت پروژه و ساخت – دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

در انتخاب یک محصول از میان محصولات مشابه، مشتری محصولی را که ارزش بالاتری داشته باشد انتخاب می کند حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد. اما مطابق با استاندارد ۱۹۹۶EN 11325-1 ارزش یک امر نسبی است و توسط ذی نفعان مختلف بطور متفاوتی قابل درک است. بنا بر این تعریف و تولید ارزش مطابق با نیازمشتری و انتخاب بهینه منابعی که برای تولید ارزش صرف می شود، یکی از دغدغه های اصلی هر کدام از سازمانهای درگیر در چرخه تولید یک محصول می باشد. این مقاله چگونگی تعیین ارزش مورد قبول سازمان های در گیرو راه های افزایش ارزش را مورد بررسی قرار می دهد