سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مجید خلجی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک- گروه مهندسی کامپیوتر
سید جواد میر عابدینی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز – گروه مهندسی کامپیوتر

چکیده:

با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات بیشتر شرکتها و فروشگاههای الکترونیکی به دنبال فروش محصولاتشان از طریق وب هستند. این کمپانی ها با شخصی سازی وب و ارائه سیستمهای پیشنهادگر سعی در فروش بیشتر و ارتقای استراتژی های فروش دارند. ما در این مقاله با استفاده از رابطه مکملی و تشابه بین کالاها سعی در طراحی سیستم پیشنهادگری داریم که با توجه به نیازمندی و علایق کاربران ، بهینه ترین کاربران کالاها را به کاربران پیشنهاد می دهد. ما در این مئل از آنتولوزی بین کالاها استفاده می کنیم که با محاسبه درجه مکملی ، مجموعه کالاهای مکمل و مشابه را محاسبه می کنیم و به کاربران پیشنهاد می دهیم . در این مقاله ما دو الگوریتم CSPAPT و CSPOPT را ارائه می دهیم که در مقایسه با الگوریتم قوانین انجمنی دفت و نتایج بهتری دارند و مشکل شروع سرد و مقیاس پذیری در سیستمهای پیشنهادگر را ندارند.