سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

پریسا جستجو – دانشگاه پیام نور واحد ایلام – دانشکده فناوری اطلاعات
محمد جواد صیادی – دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام- گروه کامپیوتر

چکیده:

یکی از شاخه های فعال فناوری اطلاعات و ارتباطات که مقوله آموزشی را فارغ از تمام محدودیت های موجود در آموزش سنتی به صورت آسان و فراگیر فراهم می کند آموزش الکترونیکی است. چند سالی است این مقوله بصورت گسترده در کشور ما به اجرا رسیده و دانشجویان زیادی این شیوه را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند. ازمه پیاده سازی بستر آموزش الکترونیکی داشتن زیر ساخت مناسب ارتباطی ، داشتن نکنولوژی سخت افزای و نرم افزاری مدیریت آموزشی ، محتوای آموزشی مناسب ، مدیریت درست منابع است. هر اندازه در کنترل و مهیا ساختن این موارد کوشش بیشتری شود به طبع به آرمانهای آموزش تاکترونیکی نزدیکتر خواهیم شد.در بسیاری از مناطق کشورمان آموزش الکترونیکی هنوز همانند طفلی است که در ابتدای دوران رشد خود بده و موانع عدیده ای در مسیر رشد آن وجود دارد. هر منطقه بسته به شرایط منطقه ایی ، تکنلوژیکی ، امکاناتی و فرهنگی ممکن است در مهیا نمودن بخشی از لوازم پیاده سازی و گشترش آموزش الکترونیکی ناوان باشد. شنخت موانع گسترش آموزش الکترونیکی در مناطق مختلف نیازمند بررسی میدانی شاخص های موثر بر آن می باشد در این راستا استان ایلام را که یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشورمان می باشد را مورد مطالعه میدانی قرارداده و موارد مختلف موثر بر گسترش آموزش الکترونیکی را بررسی کرده ایم و سعی نموده ایم در این منقه از کشورمان موانع پیاده سازی و گسترش آمموزش الکترونیکی را بیابیم.