سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

محمدتقی امینی – دانشیار دانشگاه پیام نور
علی اصغر عیوضی حشمت – عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور

چکیده:

مفهوم استراتژی زاییده فضای رقابتی و محدودیت منابع است ازدیدگاه کاتلر کنترلهای بازاریابی شامل کنترل طرح سالانه کنترل سودآوری کنترل کارایی و کنترل استراتژیک است کنترل استراتژیک جزئی ازالگوی جامع مدیریت استراتژیک و شامل کلیه فرایندها و مراحل از کنترل رسالت و اهداف تا اجرای برنامه های بازاریابی است برای سنجش کنترل استراتژیک ازدو ابزار بررسی اثربخشی بازاریابی و ممیزی بازاریابی استفاده میشود مولفه های سنجش اثربخشی بازاریابی شامل فلسفه مشتری سازمان یکپارچه بازاریابی اطلاعات بازاریابی مکفی جهت گیری استراتژیک کارایی عملیاتی و مسئولیت اجتماعی و اخلاقی است ممیزی بازاریابی ازمونی جامع اصولی و مستقل ازمحیط اهداف استراتژی ها و فعالیت های شرکت برای شناسایی مشکلات و فرصت ها می باشد دراین تحقیق پرسشنامه ۲۰سوالی ازمدیران شرکت جمع آوری و ازطریق تعیین سطح نمره هرمدیر و انحراف معیار تجزیه و تحلیل نشان داد که درشرکت مذکور کنترل استراتژیک بازاریابی بطور متوسط درسطح خوبی اجرا شده است.