سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش فناوری اطلاعات، حال، آینده

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

زهرا محمدی سیانی – دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات
سیدمصطفی ارمون –

چکیده:

آمدن اینترنت و پیشرفت تجارت الکترونیک درمحیط وب باعث تغییر نوع تجارت از شکل سنتی به شکل مبتنی بر وب شده است پیشرفتهای فناوری روزمره با سرعت هرچه بیشتر جوامع را به جوامعی براساس دانش و آگاهی تغییر داده است توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات این فرصت را برای نهادها به وجود آورده است تا فعالیت هایتجاری خود را به سرعت انجام دهند که انقلاب بزرگی در جهت تجارت و کسب و کار داشته است در همین زمینه همان طوریکه در تجارت سنتی به دلیل شرایط رقابتی نیازمند برنامه ریزی استراتژیک هستیم در تجارت الکترونیک نیز نیازمند این مهم هستیم و لیکن به دلیل تغییر محیط فیزیکی به محیط دیجیتال برخی تفاوت ها و ویژگیهای منحصر بفرد دراین امر وجود دارد لذا دراین مقاله ضمن بیان تاریخچه و تعاریفی از تجارت الکترونیک و نیز مفاهیم مدیریت استراتژیک به بیان ویژگیهای خاص گام ها و مراحل برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد تجارت الکترونیک درمدلی خاص می پردازیم و شرایطو چالشهای هرگام را تشریح می نماییم و سپس د رآخر نیز به نتایجی متناسب با این امر دست یافته ایم