سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مریم معرفتی – دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجوی کارشناسی ارشد گروه علمی مهندسی کامپیوت
سیدمحسن هاشمی – دانشگاه آزاد اسلامی، هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر – نرم افزار واح

چکیده:

هوش تجاریBusiness Intelligence شامل ابزارها، تکنولوژیها و فرایندهای تبدیل دادهها به اطلاعات و تبدیل اطلاعات به دانش مورد نیاز برای بهینهسازی تصمیم گیری در سازمان است.امروزه با اطمینان کامل می توان ادعا کرد که استفاده از راه حل هوش تجاری می تواند قدرت رقابت پذیری یک سازمان را افزایش دهد و آن را از دیگر سازمان ها متمایز نماید. این راه حل این امکان را به سازما نها می دهد تا با به کارگیری اطلاعات موجود از مزایای رقابتی و پیشرو بودن بهره برداری نمایند و درک بهتر تقاضاها و نیازمندی های مشتریان و مدیریت ارتباط با آنان را میسر می سازند. در این مقاله ابتدا به معرفی اصول و مبانی سیستم های هوش تجاری پرداخته و در ادامه به بررسی ویژگیهای سیستمهای هوش تجاری م یپردازیم. سپس به بررسی کاربرد این سیستم در صنعت بانکداری پرداخته و پیادهسازی این سیستم را در بانک سامان مورد مطالعه قرار م یدهیم.