سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای مهندسی عمران با رویکرد توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

محمد وثوقی فر – کارشناسی ارشد عمران راه و ترابری
رامین کیامهر – دکترای عمران نقشه برداری
علی مدقالچی – کارشناسی ارشد عمران مدیریت پروژه و ساخت

چکیده:

امروزه روشهای متفاوتی برای شناسایی نقاط حادثه خیز ابلاع شده و بکار می رود که اغلب آنها بر پایه آمار منتجه از کروکی های پلیس راه و بر اساس تحلیل آماری انجام می پذیرد.سامانه اطلاعات جغرافیاییGIS) به عنوان یکی ازروشهای تحلیل تصویری ، در حال حاظر در پیاده سازی رخدادهای آماری در نقشه های جغرافیایی توانسته است قابلیت های خود را به اثبات رساند.با توجه به پتانسیل های موجود در این سیستم ، شناسایی نقاط حادثه ساز به ویژهاز نظر عامل مربوط به جاده می تواند کمک شایانی به کارشناسان امر تصادفات نماید. در این تحقیق تلاش شده است نقاط پرحادثه محور ترانزیت زنجان- خرمدره به کمک این سیستم شناسایی و ۲ ،gis ضمن پرداختن به پتانسیلهای نقطعه منتخب مورد تحلیل جامع قرار گیرد.براساس نتایج این پژوهش ، قوس ها ، تقاطع ها و تاسیسات کنار جاده در افزایش ریسک تصادفات جاده ای ، نقش پررنگی را ایفا می نمایند.