سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

جلال پناهی – دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبائی
مصطفی محسنی کیاسری –

چکیده:

دردنیای رقابتی امروز و پدیدار شدن جهانی سازی لازمه بقا سازمان ها درگرونوآوری و توجه به توسعه محصولات جدید است بدون شک توجه به این موضوع و ابعاد مختلف آن نقش بسزایی دررشد و تعالی سازمان ها خواهد داشت یکی از این ابعاد مهم توجه به نقش تیم ها توسعه محصول جدید است پژوهشگران زیادی نقش تیمهای توسعه محصول جدید را درنوآوری بررسی نموده اند با توجه به اهمیت بالای این تیم ها درسازمان شناسایی اسیب های مرتبط با آنها موضوعی حیاتی به شمار می آید این مقاله از موضوع تفکرگوهی به عنوان یکی از اسیب های تیمیو اثر آن بررشد و بهبود عملکرد تیمهای توسعه محصول جدید پرداخته است بدین منظور پس از ذکر مقدمه ای درمورد اهمیت نوآوری محصول و تاثیر تیم توسعه محصول جدید درفرایند نواوری مفهوم تفکر گروهی با گروه اندیشی و مدل مطرح شده دراین رابطه تشریح گردیده است درادامه انواع تیمهای توسعه محصول جدید معرفی گردیده و درنهایت اثرات این پدیده درکارکردهای تیم توسعه محصول و تحقیق و توسعه مورد بررسی قرارگرفت