سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

مهدی کریمی – استادیار، دانشگاه بوعلی سینای همدان
ندا نصیری – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قز
محمد کشفی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه بوعلی سینای همدان

چکیده:

در این مقاله، پاسخ دینامیکی و ارتعاشاتی یک خودرو در دو حالت عبور از مانع و وجود نامیزانی در چرخ بررسی شده است. مهمترین وظیفهی سیستم تعلیق خودرو ایجاد احساس راحتی برای سرنشین در حین حرکت خودرو میباشد. این امر به وسیله فنر و میراکننده محقق میشود. یک روش معمول برای بهبود عملکرد سیستم تعلیق، استفاده از کنترلر در کنار فنر و میراکننده میباشد. در مقالهحاضر خودرو به صورت یک مدل، با هفت درجه آزادی در نظر گرفته شده است. خودرو تحت تحریک حاصل از ناصافی مسیر و همچنین نامیزانی چرخها قرار گرفته و پاسخهای سیستم درحوزه زمان توسط شبیه سازی آن، بدست آمده است.