سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

علی زایرزاده – کارشناس ارشد راه و ترابری از دانشگاه تهران
علی سمیعی – کارشناس ارشد راه و ترابری از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناس ارشد سازمان ح
احمد وحیدیان – کارشناس ارشد اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی،

چکیده:

آسفالت متخلخل از اوائل دهه ۱۹۶۰ در اروپا و آمریکا با هدف ارتقاء ایمنی راه و کاهش لغزش خودروها در هوای مرطوب و بارانی و نیز کاهش آلودگی صوتی رواج یافت. البته احتمالا با توجه به مشکلاتی نظیر دوام و طول عمر لایه متخلخل به طور گسترده به کار گرفته نشد. با پیشرفت فناوریهای نوین در زمینه قیرهای پلیمری صلاح شده و روشهای جدید تست لایه های روسازی به تدریج در دهه اخیرآسفالت متخلخل از عمومیت بسیار بیشتری برخوردار شده است. در این مقاله سعی شده است تا ضمن بررسی پارامترهای عملکردی آسفالت متخلخل، میزان تأثیر اجرای آن بر سطح ایمنی راه و وقوع تصادفات مورد ارزیابی و کاوش قرار گیرد