سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: نخستین همایش خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

محمد حسین طاهری – گروه علمی تحلیلی طیف

چکیده:

با بررسی روند توسعه و رشد بازارهای جهانی مخابراتی مشخص می‌گردد که مهمترین عامل در توسعه و افزایش بازدهی بازار، سیاست‌ها و تمهیداتی است که از سوی سازمان‌های رگولاتوری به صورت هوشمند و هدفمند در بازار اعمال می‌شود. اگر به سیاست‌ها و تمهیداتی که این سازمان‌ها برای توسعه خدمات مخابراتی در روستاها و مناطق کم درآمد بکار می‌گیرند بنگریم، حمایت‌های مالی دولت‌ها تحت قالب طرح‌هایی موسوم به USF یکی از مهمترین این ابزارهاست. در مطالعه و بررسی که در این مقاله انجام گرفته است با در نظر گرفتن خدمات تلفن همراه به عنوان یکی از رایج‌ترین خدمات مخابراتی در دهه گذشته، به نقش طرح‌های USF در افزایش بازدهی بازار و حفظ و بقای طرح‌های تجاری اپراتورها می‌پردازیم تا از این منظر پیشنهاداتی را برای توسعه خدمات مخابراتی در کشورمان بیان سازیم.