سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

حامد حسین زاده – دبیر پژوهش.
مریم حسین زاده – دکتری اقتصاد
سیدحسین حسینی – دفتر پژوهش.
برزو عزیزی –

چکیده:

توسعه اقتصادی یک تصمیم بسیار مهم است، مخصوصاً برای کسب و کارهای کوچک ومتوسط که دارای پایه مالی کم، تمرکزی محلی و حوزه جغرافیایی محدود هستند. در این مقاله سعی شده تا با ارائه تعریفی از کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین تشریح مراحل و دلایل عمده ایجاد کسب و کار ، بیان ویژگی ها، مراحل ایجاد و همچنین موانع توسعه و فنون راه اندازی آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخته شود و در نهایت نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط بر توسعه اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد. یکی از موضوعات اساسی در مورد کسب و کارهای کوچک و متوسط تفاوت بخش دولتی و خصوصی، کنترل و ارزیابی رشد کسب و کار در کشورمی باشند. در این مقاله با توجه به چالشهای موجود بر سر راه نقش کسب و کار کوچک، ارائه راه کارهایی در این زمینه نیز خواهیم پرداخت