سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی ایران

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

میرهادی موذن جمشیدی – استادیار،گروه مدیریت دولتی،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
سیده مهدیه محسن پور – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،دانشگاه پیام نور،رشت،ایران

چکیده:

در جوامع توسعه یافته نوعی از سرمایه جدید یا مدرن ذکر می شود که سرمایه اجتماعی آنلاین است. یکی از نو آوری ها که به طورگسترده منتشر شده و برای ارتباط آنلاین تعاملی به خوبی شناخته شده است پیام فوری است. با دستیابی به موفقیت مستمر زیرساختهای فن آوری، افزایش شواهدی وجود دارد که کاربرانی که با سرمایه اجتماعی خاص جمع شده اند برای حفظ تعاملات اجتماعی مکرر و روابط خود به استفاده از پیام فوری احتیاج دارند. این مطالعه به روش مروری انجام شده است و نتایج نشان داد استفاده از پیام فوری به طور غیر مستقیم تحت تاثیر حمایت اجتماعی از طریق میانجی گری ابعاد سرمایه اجتماعی است.