سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مسعود پورکیانی – دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
مرجان ابراهیمی –

چکیده:

هوش رقابتی ابزاری است که فرایند نوآوری درسازمان های پیچیده امروز را شکل می بخشد و به مدیران درشناخت فرصتهای سرمایه گذاری تغییر سریع باورهای ذهنی تسریع درشناخت و درک تهدیدات و تغییرات بازاریاری می رساند دراین مقاله تاثیر هوش رقابتی برنواوری و نقش آن درکسب مزیت رقابتی مورد بررسی قرارگرفته است نتایج تحقیق نشان میدهد که هوش رقابتی هم به نوآوری و هم به رقابت پذیری درسازمان ها کمک می کند و نوآوری نیز که محصول هوش رقابتی است خود موجب کسب مزیت رقابتی و افزایش کارایی و اثرگذاری درسازمان میشود.