سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سروش میرزائی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشا
زهراالسادات سعیدی پارسا – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ک رمان
معصومه خاقانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

چکیده:

امروزه سازمان ها و بنگاه ها برای حفظ و بقای خود و همچنین رقابت در عرصه های جهانی، ناگزیر به دگرگونی های بنیادین ناشی از بازبینی و طراحی مجدد فرآیندهای کسب و کار با در نظر گرفتن کلیه جوانب و منابع اعم از دارایی های مشهود و نامشهود می باشند. مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR)، تغییر بنیادین در روش انجام کار به منظور دستیابی به بهبود سریع و چشمگیر عملکرد در معیارهای حساس امروز، همچون کیفیت بالا ، هزینه کم و رضایت مشتری می باشد. در این مقاله مؤلفین کوشیده اند ضمن بیان برخی ویژگی های ساختاری و فرآیندی موجود در سازمان های دولتی ک ه موجب اتلاف منابع مالی، نیروی انسانی، زمان، انرژی و … می شود را مورد بررسی قرار داده و ضمن بیان مثالی از یک نمونه ی اجرا شده، راهکاری را جهت اعمال تغییرات بنیادین در ساختار الگوهای سازمانی با استفاده از ابزار مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار ارائه نمایند.