سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

احمد احمدپورکاسگری – دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران
منیره کلاسنگیانی – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائ
مجتبی بالو – مدرس و مدیر گروه مرکز علمی کاربردی بازرگانی استان گلستان

چکیده:

امروزه بیکاری یکی از مشکلات جوامع بشری از جمله کشور ما می باشد، حضور فن آوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی که ساختار مشاغل راتغییر داده و دانش و مهارت های جدیدی را به همراه نسل جدیدی از شاغلین انعطاف پذیر و سازگار با این مشاغل می طلبد، بر مشکلات بیکاری افزوده است. عدم هماهنگی و همزمانی لازم بین علم و نظام های اقتصادی موجب سردرگمی متخصصان و فارغ التحصیلان جویای کار گشته است. در این راستا، مراکز رشد به عنوان رویکردی اثر بخش با حمایت های مشاوره ای از یک سو و عنوان پدیده ای نوظهور در ایجاد و گسترش فرصت های شغلی از سوی دیگر باید مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان قرار گیرد. این مقاله در بخش اول می کوشد به بیان اجمالی نقش فن آوری اطلاعات در تغییر ساختار مشاغل پرداخته سپس در بخش دوم به معرفی مراکز رشد با تأکید بر خدمات حمایتی مشاوره ای بپردازد و در بخش پایانی با بیان چالش های موجود در بازار کار کشور مراکز رشد را به عنوان راهکارهای علمی برای حل مشکلات موجود در بازار و ارائه فرصت های شغلی پیشنهاد دهد.