سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مجتبی فتحی – استادیارگروه عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه
چیا سهراب نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد سازه دانشگاه رازی کرمانشاه

چکیده:

درسقفهای تیر مرکب دارای عرشه ی فولادی، مقاومت ناحیه ی اتصال بین بتن و ورق فولادی تاثیر مستقیمی بر روی رفتار و ظرفیت بار بری این سقف ها دارد. در این تحقیق، دالهای مرکب با دو نوع المان رابط برای مدل کردن پیوند برشی بین بتن و ورق در نرم افزارABAQUSمدلسازی و نقش پارامتر لاغری و نوع المان رابط، روی رفتار این سقفها بررسی شد. نتیجه گرفته شد که با افزایش پارامترلاغری دال، میزان افت منحنی نیرو-تغییر مکان وظرفیت باربری سقف کاهش و شکست ایجاد شده از حالت برشی به خمشی تبدیل شد