سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

علی اکبر جوکار – دانشگاه پیام نور عضو هیئت علمی
علی نصیرزنوزی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
زهرا محمودخانی – کارشناس ارشدمدیریت بازرگانی

چکیده:

تجارت دردنیای امروز با رقابت شدید نوع نیاز مشتریان تعهدات و … تشریح می شود درنتیجه تجارتنیازمند اداره کردن با کارایی و قابلیت اعتماد بالا است ارایه خدمات جهانی در بنگاه اقتصادیدر وضعیتی که کارایی می تواند مبنای رقابت با سایر رقیبان دردنیا باشد حائز اهمیت می باشد پس در دنیای کنونی مشتری در موقعیتی قرار دارد که می تواند به آسانی محصولی را که بهترین کیفیت قیمت مناسبی دارد انتخاب کند درنتیجه بنگاه اقتصادی سازمان باید تولید و تحویل مطمئن با بیشترین اثربخشی برای درخواشت مشتریان داشته باشد یکی از اهداف مهم درمدیریت زنجیره تامین شناسایی و ردیابی کالا از زمان تولید تا مصرف است به عبارتی این فرایند می تواند به وسیله بارکد و یا سایر وسایل شناسایی صورت پذیرد یکی از این ابزارها ردیابی فرکانس رادیویی RFID، است با استفاده از این فرایند کارایی مدیریت زنجیره تامین را می توان بهبود داد