سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

آسیه سرطاوی – دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات
الهه نوروزی – دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات

چکیده:

به تدریج و باعبور از زندگی ساده و سنتی پیشین و نیز با پیشرفت روزافزون علم و فناوری احساس نیاز به ابزاری برای برقراری ارتباط بدون محدودیت هایمکانی زمانی و مرزهای جغرافیایی روز به روز شدت میگیرد پاسخی که درحال حاضر فناوری اطلاعات برای این مساله یافته است مفهومی به نانم رایانش ابری است درمقاله حاضر پس از مرور تعاریف علمی درحوزه رایانش ابری به معرفی انواع ابر و مزایا و چالشهای رایانش ابری پرداخته شده و درانتها به ارایه راهکاری با استفاده از تکنولوژی رایانش ابریدرتجارت با ذکر نمونه ای با عنوان B2B ختم گردیده است.