سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حمیدرضا ایزدی – عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
مریم ایزدی – کارشناس ارشدبانک صنعت و معدن تهران
فاطمه محمدی نیا – دانشجوی کارشناسی اقتصاد

چکیده:

طی ۲۵ سال گذشته شرکت های بیمه ای به دلیل عدم رقابت بین آنها عدم دسترسی آسان و انتخاب راحت عدم وجود سیستم الکترونیکی هوشمند و جامع درکل کشور و از همه مهمتر زمان بربودن سیستم پرداخت خسارت از سرویس دهی پایینی برخوردار بوده اند با توجه به این موضوع با ایجاد تغییر درقوانین کشور شرکتهای بیمه خارجی به بازار ایران وارد شده و با ایجاد یک سیستم یکپارچه الکترونیکی و همکاری گسترده با صنعت بیمه داخلی به انتقال تکنولوژی و اطلاعات پرداخته و دسترسی و انتخاب سبد بیمه ای جهت انتخاب افراد راحت تر و ساده تر می گردد از طرفی صنعت بیمه می تواند با ایجاد آرامش روحی و امنیت باعث از بین رفتن نگرانیهای ناشی از حوادث ناگهانی شده و باعث افزایش سرمایه گذاری و تجارت می شود و از این طریق به بهبود کیفیت زندگی مردم و فعالیت های اقتصادی کمک می کند با الکترونیکی شدن صنعت بیمه و از بین رفتن خلا اطلاعاتی پیشرفت صنعت بیمه در بخش بخصوصی و شرکت های بیمه افزایش یافته ومسلما با تقویت بازار رشد اقتصادی اتفاق می افتد