سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

ابوالقاسم عربیون – هیات علمی دانشکده کار آفرینی و سرپرست پژوهشگاه توسعه و سیاست گذاری کارآفرینی دانشگاه تهران
مرتضی خزایی پول – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
هادی زارعی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی_گرایش عمومی،دانشگاه تهران
یوسف زرنگاریان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی_گرایش عمومی،دانشگاه تهران

چکیده:

درحال حاضرسیرتحولات جهانی کارآفرینان را درخط مقدم فن آوری و توسعه اقتصادی قرار داده است برهمین اساس توسعه کارافرینی ازجنبه های گوناگون مدنظر قرارگرفته است اموزش یکی ازجنبه های مهم درگسترش کارافرینی است که مورد توجه ویژه ای واقع شده است و درحال حاضراموزش کارافرینی به یکی ازمهمترین و گسترده ترین فعالیت های دانشگاه ها تبدیل شده است درسالهای اخیر اخلاق دراموزش مورد توجه قرارگرفته است اموزش باید دارای یکسری ویژگی ها و صلاحیت های حرفه ای ازجمله دانش و تخصص و تجربه و مهارت درحرفه به علاوه اخلاق و ارزشهای اجتماعی و جهانی مانند تعهد مسئولیت پذیری درستکاری دلسوزی بخشش و احترام به دیگران باشد فلاسفه الهیون و منتقدان اجتماعی درتعریف اخلاق بطور عام گفته اند اخلاق یعنی شناخت صحیح ازناصحیح و اخلاق حرفه ای به عنوان بایدها و نبایدهای ارزشی فلسفی و ملاک و معیار سنجش درستی و نادرستی رفتارشخص نسبت به خود دیگران و جامعه تعریف شده است.