سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

زانیار مرادی – کارشناسی ژئومورفولوژی دانشگاه کردستان
فرزاد مرادی – مدرس دانشگاه پیام نور
اقبال مرادی – کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و دبیر آموزش وپرورش

چکیده:

رسانه ها امروزه نقش بسیار گسترده ای بر زندگی اقشار مختلف جامعه بشری دارند به گونه ای که همگی اقشار بطور مستقیم و غیرمستقیم بحت تأثیر این فاکتور قرار گرفته اند. حال این امر هم می تواند نقش مثبت و ایده آل و هم می تواند نقشی ناسازگار و مخرب بر روی جامعه بشری داشته باشد. در این پژوهش سعی بر این شده است که نقش آموزش الکترونیک و رسانه را بر فرهنگ شهروندی بصورت مستقیم و غیرمستقیم بررسی کنیم. بطور کلی رسانه ها با تحولاتی که در جنبه های مختلف از بعد فن آوری تجهیزاتی و حجم و روش داشته اند. به عنوان حاملان و منتقل کنندگان پیام می توانند در ساخت فرهنگ عمومی باورها و افکار عمومی مؤثر باشند. آنها بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی عقیدتی و فرهنگی امکان حضور را در همه نقاط جغرافیایی پیدا کرده اند. این بحث مورد قبول و پذیرش همه دست اندکاران امر فرهنگ است. اما اینکه در فضا و شرایطی که مادر آن هستیم چگونه از این امر می توانیم در جهت فرهنگ عمومی مورد قبول و منطبق با اهداف و سیاست های تعیین شده یک حکومت با جهان بینی و ایدئولوژی خاص مؤثر واقع شویم و از آن بتوانیم بهره برداری خوبی داشته باشیم موضوعی است که مقاله حاضر به آن می پردازد.