سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس بین المللی انسان، معماری، عمران و شهر

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمد حسن جداری – گروه معماری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، ایران
شبنم اکبری نامدار – گروه معماری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، ایران

چکیده:

در مراکز تجاری به مفهوم کلی به محلی سر پوشیده یا روباز اطلاق می شود که تعدادی فروشگاه را شامل گردیده که این فروشگاه ها می توانند از یک یا چند صنف مختلف تشکیل گردند , این محل کانون داد و ستد بوده و ارتباط بین عرضه و تقاضا را برقرار می کند. امروزه مراکز تجاری ساختمان های نوینی هستند که به منظور نیاز خریداران و بهبود اقتصاد به وجود می آیند که در این میان توجه به مسایل اقتصادی، اجتماعی، مهندسی، مالی، حقوقی، انسانی، فرهنگی، گرافیکی، معماری، طراحی داخلی و … حائز اهمیت می باشد. توجه همه جانبه به امور فوق باعث می شود تا مرکز تجاری پس از ساخت از عملکرد مناسبی برخوردار بود و بهره بیشتری نصیب استفاده کنندگان از آن گردد.