سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

غلامعلی شفابخش – استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان
رضا نوروزی – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری دانشگاه سمنان

چکیده:

در صورت طرح اجرا و نگهداری غیراصولی روسازی راه در برابر عوامل جوی و اثر فرساینده آمد و شد خودروها مقاومت نکرده و خرابی آن موجب از دست رفتن سرمایه گذاری اولیه و بروز خسارت های بعدی می شود از آنجا که همواره طرح روسازی های بتنی با عملکرد صفحه گونه بربستر الاستیک در معرض نوسان شرایط بستر و ترکیبات بارگذاری بعنوان مساله دشواری مطرح بوده است لذا دراین مقاله سعی می گردد تا در یک مطالعه عددی ضمن بررسی نتایج حاصل از نرم افزارهای معتبر طراحی به شناخت اثرات این عوامل برضخامت دال روسازی پرداخته شود.