سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش ملی و جشنواره علمی خرمای ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

محمد حسین اکبری یزدی – مدیرعامل شرکت تعاونی سردخانه داران بم، رئیس کمیته خدمات انجمن خرمای

چکیده:

امروزه خرما به سه روش سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی بسته بندی میشود. که هرکدام از این روشها معایب و مزایایی دارد. همچنین عرضه خرما در بازار داخل و خارج با مشکلات متعددی از قبیل عدم رعایت برخی از استانداردها، توزیع نامناسب و عدم وجود برند مواجه میباشد، که این عوامل باعث کاهش مصرف این محصول مهم شده است. در بخش صادرات نیز با چالشهایی روبه رو هستیم که مهمترین آنها را میتوان بسته بندی نامناسب، عدم ثبات قیمت، عدم وجود شرکت های بزرگ وقوی در زمینه صادرات خرما، ,قوانین زائد و ادارات ناکارآمد را برشمرد. مسلما با برطرف کردن این نقایص و فرهنگ سازی مصرف خرما میتوان امید به بهبود نابسامانی بازار خرما داشت.