سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نخستین کنگره ملی توسعه خوشه صنعتی قطعات خودرو

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

ابوالفضل خراسانی – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی (گرایش مالی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنا
محسن مردانی – کارشناس ارشد
مجید مردانی – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی (گرایش تولید)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمن
حسین مردانی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

کارآفرینی فرآیندی است که درآن ایده های بدیع و مناسب به منظور بهره برداری ازفرصت ها و منابع موجود در جهت اشتغال شناسایی و پیاده سازی می شود. در ایران همانند سایر کشورها به کارآفرینی به عنوان موتورتوسعه ملی نگاه می شود. لیکن، در راه گسترش کارآفرینی موانع متعددی پیش روی ما قرار دارد. از جمله این موانع می توان به ناشناخته بودن فرهنگ کارآفرینی، عدم آمادگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در بکارگیری نیرهای خلاق و مشکلات کارآفرینی سازمانی اشاره نمود. علی رغم وجود این موانع، کشورما از پتانسیل مناسبی برای نوآوری برخوردار است و آینده کارآفرینی در ایران امید بخش به نظر می رسد. بنابراین، آموزش و توجه کافی به کارآفرینان، ترویج کارآفرینی، ابتکار و استقلال فردی، ایجاد سازمانهای مجازی و تقویت حوزه IT حمایت از مالکیت فکری و انجام فعالیت های گروهی در کنار حمایت های دولت و منابع مالی برای گسترش کارآفرینی ضروری است. در این مقاله ضمن پرداختن به مسائل و موانع یا مشکلات و راهکار های توسعه کارآفرینی الکترونیک نسبت به ارائه مدلی جهت پیاده سازی و توسعه موفق کارآفرینی الکترونیک در کشور می پردازیم.