سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

وحید شفیعی پور – دانشگاه آزاد تویسرکان
محمد اسلانی –
سیدحیدر حسینی – دانشگاه آزاد ملایر
زهره روستایی –

چکیده:

کارآفرینی سازمانی یک فرایند تجدید یا دوباره نوسازی سازمانی است امروزه با گسترش سازمانهای جدید و نوپا و افزایش جمعیت نیاز به تکنیکهای جدیدی درسازمان ها داریم که یکی ازاین تکنیک ها کارآفرینی سازمانی است بدون شک سازمان ها درجهان امروز دردنیایی پرتلاطم و تغییر زندگی می کنند پس برای بقای خود به کارافرینی و شیوه های جدید سازمانی نیازمند هستند و درصورت بی توجهی به آن ناگزیر محکوم به شکست م یباشند کارافرینی سازمانی یا پیدایش شکلهای سازمانی نوین و پویایی های کارافرینی منجر به ایجاد جمعیت های نوین سازمانی می شود فعالیت کارافرینانه سازمانی میتواند شامل توسعه یک محصول جدید تا ایجاد یک فرایند اثربخش باشد کارافرینی سازمانی شیوه برانگیختن و سپس بهره گیری ازافراد دردرون یک سازمان می باشد شیوه ای که افراد فکر می کنند قادر هستند کارها را به طریقی متفاوت و بهتر انجام دهند دراغلب موارد که کارافرینان سازمانی مورد حمایت سازمان قرارنمیگیرند با تشویق و حمایت سرمایه گذاران مخاطره پذیر ازسازمان خارج شده و تصمیم به کارافرینی مستقل میگیرند.دراین مقاله به بررسی ابعاد کارافرینی سازمانی پرداخته شده و محیط مورد نیاز کارافرینی سازمانی مشخص شده و درنهایت الگوهای کارافرینی در سازمانهای سنتی و کارافرین و ویژگیهای سازمانهای کارافرین بررسی خواهد شد.