سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

عبدالرضا شیخ الاسلامی – استادیار برنامه ریزی حمل و نقل دانشگاه علم و صنعت ایران دانشکده عمرا
الهام براتی – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل و نقل

چکیده:

امروزه دردنیا با توجه به افزایش رونق حمل و نقل کانتینری و به تبع آن افزایش مشکلات بنادرساحلی ایجاد ترافیک در راه های منتهی به بنادر و بنادر خشک توانسته اند جایگاه خود را درچرخه حمل و نقل پیدا کرده و نقش تعیینکننده ای در بهبود کارایی بنادر ساحلی داشته باشند اجرای یک بندر خشک استاندارد می تواند علاوه بر حل مشکلات بنادرساحلی گره ای برای تغییر مدهای فیزیکی باشد بنادر خشک با میزان فاصله ای که از بندرساحلی دارند به انواع متفاوتی تقسیم بندی می گردد دریان راستا تعیین مکان بهینه جهت کارایی بالاتر بندر خشک ضروری میباشد بنابراین شناخت معیارهای مورد نیاز جهت مکانیابی بنادر خشک و آگاهی از روند مکانیابی در افزایش استفادها ز آن حائز اهمیت می باشد. رویکرد این مقاله معرفی معیارهای مکانیابی بنادر خشک همراه با مروری برمراحل مکانیابی بندر خشک می باشد.