سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمدصادق زارع – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
نسیم خاکسارخیابانی – کارشناس بیمه شرکت بیمه ملت

چکیده:

اغلب بیمه گران در دنیا و اخیراً در ایران بسمت بکارگیری اینترنت در فضای کسب و کار خود روی آورده اند، بطوریکه گونه هایی از محصولات بیمه ای را نیز بصورت آنلاین عرضه می کنند، محصولاتی که عمده آنها را بیمه های اتومبیل و منازل مسکونی و برخی از انواع بیمه های عمر تشکیل میدهند، اما با این وجود بیمه گران هنوز جهت تایید بیمه نامه های آنلاین خود تردید داشته و به آرامی و احتیاط این قبیل خدمات را به وب سایت های خود اضافه می کنند، چرا که موانعی وجود دارد که از تکمیل معاملات بیمه ای و تایید خدمات دیگر توسط اینترنت جلوگیری میکند. برای حل این مشکل در حال حاضر در بازار بیمه ، مدلهای گوناگونی از کسب و کار اینترنتی بوجود آمده است که البته مشخص نیست کدام یک از این مدلها در طولانی مدت موفق و بهتر خواهند بود. امروزه تقریباً تمامی بیمه گران بزرگ دارای وب سایت های قویی با اعضا و کاربردهای رو به افزایشی هستند. آنها توسط اینترنت فروش و خدمت رسانی می کنند. این منطقی است انتظار برود که اینترنت یک کانال با دوام مضاعف برای توزیع و خدمت رسانی بیمه ای به مشتری خواهد شد. واضح است که بیمه گران نمی توانند وب را بدون اینکه چطور می توانند از آن استفاده یا آن رقابت کنند، نادیده بگیرند. اینترنت فرصتهای زیادی را برای تغییر یا بهبود روشی که آنها کار خود را انجام می دهند یا محصولاتشان را می فروشند ارائه می دهد. شرکتها برای کسب مزایای این فرصتها به سمت تعدادی از روشهای مختلف حرکت می کنند. به هر حال میان چیزی که بیمه گران در اینترنت انجام می دهند و دلیل آن تفاوت وجود دارد