سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نهمین همایش ملی تونل

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

وحید قاسمی – کارشناس ارشد ژئوتکنیک
محمدرضا رسولی قهرودی – کارشناس عمران موسسه ایستاب
نیما قاسمی – کارشناس ارشد سازه

چکیده:

روشهای گوناگون ساخت ایستگاه های زیرزمینی مترو سبب شده تا طرح های مختلفی درهرزمینه ساده سازی فعالیت های عمرانی و صرفه جویی در زمان و هزینه کار ابداع گردد روشهای ساخت ایستگاه های مترو عمدتا شامل دو روش حفر و پوشCUT & COVER و پوش و حفر COVER & CUT می باشند دراینمقاله روشهای طراحی و اجرای محل اتصال تونلهای ورودی و خروجی به ایستگاه با دیوارهای دیافراگمی ایستگاه های مترو در روش پوش و حفر ارزیابی میگردد دو روش عمده در طراحی و اجرای محل اتصال تونل به دیواره شامل روش اجرای دیواره از پایین به بالا یا روش سنتی و روش استفاده از حلقه چشمی نرم یا SOFT-EYE با استفاده از میلگردهای فایبرگلاسGFRP مورد ارزیابی قرار میگیرد