سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نخستین همایش سالانه علوم مدیریت نوین

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

اسماعیل نادری – دانشگاه پیام نوراستان گلستان

چکیده:

مدت زمان زیادی نیست که واژه کارافرینی وارد دنیای کسب و کار شده و فرهنگ کارافرینی از سود دولتمردان و دلسوزان کشور موردتوجه قرارگرفته است با این حال به دلایل مختلف هنوز راه درازی برای توسعه و تبیین این سنت حسنه درپیش است دراین مقاله دیدگاه اسلام درمورد فرهنگ کارافرینی و جایگاه کارآفرینان درجامعه مورد توجه قرارگرفته است همچنین با جستجو درمتون دینی سعی شده تا ویژگیهای اخلاق کارافرینی از دیدگاه دین مبین اسلام تبیین گردد درنتیجه مطالعات انجام شده مشخص شد از نگاه اسلام ضمن محوریت انسان و کرامت انسانی کارآفرینی از دیدگاه سودمندی برای خود دیگران و جامعه و به عنوان عاملی برای عزت جامعه درحرکت به سوی کمال و استقلال تعریف می شود کارافرینان مسلمان بنابه توصیه مذهب ما با بصیرت شکیبا عفوپیشه سخت کوش و… هستند کارافرینان مسلمان قب ل از اقدام به فعالیت مسائل کسب و کار دراقتصاد اسلامی را آموخته و با مشارکت درکارهای گروهی و هم افزایی مقدمات شکوفایی اقتصاد را فراهم می کنند.