سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس بین المللی انسان، معماری، عمران و شهر

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مرجان الماسیان – کارشناسی ارشد
جلال سالک زمان خانی – هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز

چکیده:

امروزه دانش اکوستیک با توجه به کاربریهای مختلفی که برای رفع نیاز های روز افزون جامعه شکل می گیرند شکل و مفهوم واقعی خود را پیدا کرده است ولی در عین ناباوری فضا های که امروزه طراحی و ساخته می شوند به دلیل عدم دارا بودن اکوستیک مناسب جوابگوی نیازهای اصلی استفاده کنندگان نیستند فضای آموزشی موجود در کشور به دلیل طراحی نامناسب و آشنایی کم طراحان با اصول اولیه طراحی اکوستیک فضای درس و همچنین استفاده از مصالح نا همگون در هنگام ساخت و در نتیجه عدم کیفیت خوب صدا مانع از تمرکز و فهم پذیری مناسب شده و روند یادگیری را که یکی از مسائلی است که فضاهای آموزشی باید به آن پاسخ گو باشد را مختل می کند بررسی فاکتورهای اکوستیکی و چگو نگی کنترل آنها راهی مناسب برای طراحی فضاهای آموزشی پیش روی طراحان خواهد گذاشت باتوجه به اینکه اکوستیک خوب یادگیری را آسانتر می کند میتواند سرمایه گذاری بزرگی برای نسل جوان به حساب آید . این مقاله با بررسی فاکتور RT، NRC و مواد جاذب صوت سعی در پیدا کردن راهکارهایی در جهت بهبود کیفیت فضاهای آموزشی و در نتیجه یادگیری بهتر می باشد.