سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

هاشم نصرابادی – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه سیستان و بلوچستا
حمید خواجویی – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه سیستان و بلوچستا

چکیده:

وجودمزایای متعددی برای خریداران و فروشندگان موجب افزایش تمایل نسبت به خریدهای الکترونیکی است با این وجود عدم اعتماد مشتریان مانع اصلی درتحقق پیش بینی ها دراین حوزه شناخته شده است عدم تعامل رو در رو با عامل انسانی و نیز محصولات در خریدهای الکترونیکی نوعی عدم قطعیت و عدم کنترل را به دنبال دارد تحقیقات متعدد حاکی از آن است که از منظر بسیاری از مشتریان امنیت و حریم شخصی دغدغه های عمده پیش روی تراکنش ها و خریدهای الکترونیکی محسوب می شود دراین مقاله ضمن دسته بندی و نگاهی اجمالی به سیستمهای پرداخت الکترونیکی به عنوان یکی ازمهمترین زیرساختهای فنی در خریدهای الکترونیکی دو بحث صیانت از حریم خصوصی مشتریان و نیز امنیت سیستمهایی که بستر معاملات الکترونیکی را فراهم می سازند به عنوان مولفه های اصلی در ایجاد اعتماد تبیین شده است.