سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

محمدرضا محمودی پاتی – دانشجوی مدیریت صنعتی

چکیده:

یکی از مهمترین دغدغه های انسانی، نوع کسب درآمد میباشد، که این از عامل ذاتی کسب وکار نشأت میگیرد.شرکت در کسب وکار به دنبال اهداف ارزشی میباشد که اولا،تضمینی بر بقاء شرکت باشد و ثانیا،باعث برتری شرکت در رقابت کامل شود؛چالشی که فراسوی مدیران صنعتی و کارآفرینان در آینده میباشد. هدف از تهیه این مقاله آشنایی با کسب وکار شرکتهای بزرگو دانش بنیان در اوضاع کنونی میباشد.درچند سال اخیر شرکتهای فراملی برای کسب بازار و سود بیشتر، تغییراتی بنیادی را در نوع کسب وکار خود بوجود آورده اند ویا به اصطلاح چندمنظوره عمل میکنند، همانند شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات؛بنابراین در دنیای امروز مشتری و مصرف کننده (با در نظر گرفتن شاخصهای متأثره) میباشد که حرف آخر را در مورد محصولات وخدمات بنگاه بیان میدارد و بنگاه بایستی برای ضروری کردن محصول خود نزد مصرف کننده،خود را با ارزشهای موردقبول اوهمسان کند