سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش علمی دانشجویان علوم تربیتی ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

صادق زارع صفت – کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان
رضوان حکیم زاده – عضو هیئت علمی گروه روش ها و برنامه های دانشکده روانشناسی و علوم تربیت
نوروزعلی کرم دوست – عضو هیئت علمی گروه روش ها و برنامه های دانشکده روانشناسی و علوم تربیت

چکیده:

پدیده نوی فاوا فرصت های تازه ای را در آموزش عالی ۶ به وجود آورده است به گونه ای که کارول هیوز ۷ به نقل از جانکوسکا می گوید : زندگی امروزه در آموزش عالی ، زندگی در فضایی رقابتی است . این بدان معنی است که در دنیای امروز ما در حال معاملات اطلاعاتی ۹ هستیم تا ایجاد اطلاعات جدید . در حقیقت فاوا در دنیای آموزش ،مبنایی برای تمامی تعاملات میان اساتید/معلمان و فراگیران و میان مؤسسات آموزشی و دولتی و در میان سایر دستگاه ها مبدل گردیده است ( بانو و بانو ).از سویی کلید اصلی ورود به جامعه دانایی ، توانایی است و آن سرشته با مهارت های انسانیاست. در همین رابطه عباس زادگان و ترک زاده ( ۱۳۸۶ ۱۷ ) می گویند: بهسازی منابع انسانی یکی از استراتژی های اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط تغییر است. لذا باتوجه به تحولات پیش رو اساتید نقش مهمی در موفقیت برنامه های فاوا در آموزش عالی بازی می کنند (رضایی ، صفا و حسینی ۲۰۰۹ ).در حقیقت فاوا مراحل گردآوری ، ذخیره سازی، ویرایش، اصلاح، انتقال اطلاعات در شکل های گوناگون است که نیازمن د تجهیزاتی چون رایانه ، تلفن های موبایل ، ابزارهای ذخیره سازی ، انتقال فایل ها از طریق سرورها ، ماهواره ها و اینترنت است(کایود