سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مهدی میرقادری – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
محمدعلی روشن ضمیر – دانشگاه صنعتی اصفهان
رضا اکبری – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان

چکیده:

دسترسی (ورودی) پل ، ناحیه انتقال از روسازی انعطاف پذیر به عرشه صلب پل می باشد که وظیفه آن تأمین بستری هموار و ایمن در این ناحیه می باشد. نشست و یا تغییر مکان نسبی بین عرشه پل و خاکریز دسترسی موجب ایجاد ناهمواری در راه می شود. این مشکلی است که در انتهای عرشه پل اتفاق می افتد و حتی الامکان می بایست از ایجاد آن جلوگیری نمود. در غیر این صورت ناهمواری ایجاد شده می تواند خسارات جدی به سازه وارد نماید و ایمنی جاده را به خطر اندازد. نوشتار حاضر به مهمترین عوامل ایجاد نشست در اطراف کوله پل ها می پردازد و راهکارهای لازم جهت به حداقل رساندن نشست در اطراف کوله پل ها را ارائه می نماید