سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

غلامرضا اصلانی – اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاددزفول
محمد صنوبری –
محمدعلی رستمی نژاد – دانشجوی دکتری
مریم ایزی – کارشناس ارشد تکنولوژی آموشی

چکیده:

درعصر فناوری اطلاعات همانگونه که مظاهر آن به راحتی قابل توجه است اغلب سازمان ها به صورت قابل توجهی تحت تاثیر این فناوری می باشند و آموزش و پروش نیز از این قاعده مستثنی نیستن دراغلب شهرها و حتی روستاها امروزه کامپیوتر اینترنت وب و … گسترش یافته است به نحوی که امروزه می بینیم قابلیت دسترسی به اینترنت از طریق تلفن های همراه فراهم آمده است که گسترش روزافزون و بی وقفه آن بدون توجه به زیرساخت و حساسیت هیا فرهنگی و منطقه ای عواقب تکان دهنده ای را به دنبال خواهد داشت به عنوان مثال کمیته سواد فناوری اطلاعاتی شورای ملی پژوهش ایالات متحده یکی از اثرات احتمالی توسعه فناوری اطلاعات درجهان را بیگانه سازی بیان می کند و دراین مورد آوردها ست شواهداخیر و اولیه نشان میدهند که گذراندن حتی زمان اندکی یک یا چند ساعت درروز دراینترنت ممکن است منجر به این شود که برخی از کاربران احساس افسردگی روانی و از خود بیگانگی کنند کمیته سواد فناوری اطلاعاتی شورای ملی پژوهش ایالات متحده ترجمه قاسمی ۱۳۸۲ ص۲۲ به گزارش یونسکو پریسلر ۲۰۲ بین سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۱ به بررسی موانع به کارگیری اینترنت درمدارس پرداخته است.