سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی معدن ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سجاد افرائی –
حامد صالحی –
سیدحسن خوشرو –

چکیده:

با توجه به تعداد بالای ماشین آلات باربری در معدن مس سونگون و عدم تناسب و تطابق آنها با ماشین های بارگیری برآن شدیم تا ناوگان باربری مناسب تری را برگزینیم. همچنین تعداد شاول ها و کامیون های مورد نیاز در طرح توسعه معدن نیزمحاسبه شدند. طبق محاسبات به عمل آمده شاول هایی با ظرفیت جام ۱۴ مترمکعب و کامیون های ۱۳۶ تنی مناسب ترین ترکیب را در طول عمر معدن تشکیل خواهندداد. با توجه به بررسی های انجام شده به نظر میرسد بعد از سال بیستماستخراج (از تراز ۲۰۷۵ ) طول مسیرهای باربری بسیار طولانی بوده و در نتیجه زمان حمل نیز افزایش می یابد که در اینحالت سیستم باربری با کامیون به تنهایی جوابگو نخواهد بود. از این رو با توجه به شرایط معدن، استفاده از سنگشکن داخل پیت و سیستم نوار نقاله به همراه سیستم باربری با کامیون توصیه می شود