سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

سعید کاظمی ابتوی – دانشجوی کارشناسی، دانشگاه صنعتی شریف
شهاب حقایق – دانشجوی کارشناسی، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

تهیه و تدارک ارتباطات، فناوری و سیستم های اطلاعاتی، برای پشتیبانی از استراتژی های رقابتی و بهبود سطح خدمات سازمان ها نیازی بنیادین به شمار می رود. در این مقاله به بررسی ساختار مدیریتی سازمان های فناوری، معرفی عناصر و ارکان اصلی این گونه سازمان ها از دیدگاه مدیریتی و تفاوت آن با سایر سازمان ها می پردازیم. برای تحقق این امر در ابتدا ارائه ی تعریف مناسبی برای فناوری و مدیریت فناوری، ضروری به نظر می رسد. به طور کلی به استفاده از دانش نوین برای رفع یک نیاز، فناوری گفته می شود. ه مچنین مدیریت فناوری عبارتست از مجموعه ای از سیاست ها و آموزش ها برای ساخت، بهبود و یا توسعه ی یک ام در سایه ی علوم نوین و اختصاصی. به عنوان یکی از مهم ترین تفاوت های سازمان های فناوری با سایر سازمان ها، می توان به هرم سازمانی آنها اشاره کرد. ارتفاع هرم در چنین سازمانهایی جهت همگان شدن با سرعت بالای تغییرات در حوضه ی فناوری و همچنین افزایش بهره وری از زمان، کوتاه تر خواهد بود.