سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

نسیم خاکسار خیابانی – کارشناس بیمه شرکت بیمه ملت
محمدصادق زارع – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

گسترش تجارت الکترونیک مخصوصاً از طریق اینترنت منجر به چالش ها و ایجاد ریسک های متعددی برای استفاده کنندگان از این فضا گردیده است، بطوریکه شرکت های بیمه نیز از این امر در صورت استفاده از فضای اینترنت و ورود به کسب و کار بیمه های الکترونیک مستثنی نخواهند بود. برای اطمینان از اینکه مشتریان بیمه در امنیت هستند، ریسک هایی که در نتیجه تجارت الکترونیک مطرح می شوند، باید شناسایی گردیده و نسبت به اینکه این ریسک ها بخوبی مدیریت خواهند شد اطمینان حاصل گردد. این مقاله بر این نکته یعنی شناسایی ریسک ها متمرکز می باشد. محدوده این مقاله شامل اطلاعاتی می شود که توسط شرکت های بیمه در مورد محصولات خود، پوشش های قابل ارائه و خدمات قراردادها و رسیدگی به خسارات ارائه می شود