سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: اولین همایش ملی مهندسی سازه ایران

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

علی جعفروند – عضو هیأت علمی، دانشگاه زنجان
جمال احمدی – عضو هیأت علمی، دانشگاه زنجان
علی گوهررخی – دانشجو دکتری سازه، دانشگاه زنجان

چکیده:

در سالهای اخیر توجه بیشتری به ترک خوردگی در عرشه پل های بتنی صورت گرفته است. ترک خوردگی در عرشه پل ها، خصوصاً بخاطر استفاده روزافزون از بتن های با کیفیت بالا، یک مسئله مهم در صنعت راه سازی می باشد. ترک خوردگی عرشه پل اغلب باعث تسریع در خوردگی، افزایش هزینه های نگهداری و کاهش عمر بهره برداری می گردد و به همین دلیل به عنوان یک مشکل عمده و پرهزینه برای سازه های بزرگراهی در نظر گرفته می شود. در تلاش برای افزایش عمر بهره برداری عرشه پل ها، تحقیقات وسیعی به منظور شناسایی عوامل ترک و روشهای جلوگیری و کنترل آن انجام شده است. این تحقیق به بررسی ملاحظات مربوط به کنترل ترک خوردگی در عرشه پل و همچنین روش های جلوگیری از آن می پردازد.